1. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ;
Το ελικόπτερο είναι ένα πολύπλοκο αεροσκάφος με πολλά κινούμενα μέρη. Επίσης απαιτεί γνώσεις μηχανικής και έρευνα για το σχεδιασμό ενός ελικοπτέρου. Υπάρχει ένα πολύ αυστηρό πρόγραμμα συντήρησης για να εξασφαλιστεί η μέγιστη ασφάλεια και αξιοπιστία. Ο ρυθμός παραγωγής ενός ελικοπτέρου είναι χαμηλός λόγω της πολυπλοκότητάς του, η οποία διατηρεί την τιμή κάθε αεροσκάφους πολύ υψηλότερη από εκείνη ενός μαζικώς παραγόμενου οχήματος όπως το αυτοκίνητο.
2. ΤΙ ΤΥΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ;
Γενικά υπάρχουν δύο τύποι μηχανών ελικοπτέρων:
ΜΗΧΑΝΕΣ PISTON – Αυτοί είναι παρόμοιοι με τους κινητήρες των αυτοκινήτων και τους μικρούς αεροπλάνους και τρέχουν σε βενζίνη υψηλής ποιότητας, η οποία εξευγενίζεται και φιλτράρεται για να είναι πολύ καθαρότερη από τη βενζίνη αυτοκινήτων. Αυτός ο τύπος καυσίμου ονομάζεται “Avgas” και είναι συνήθως 100 οκτάνια (Low Lead).
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ – Αυτός ο τύπος κινητήρα συνήθως ονομάζεται κινητήρας τζετ και είναι σχεδιασμένος παρόμοιος με τους κινητήρες ενός εμπορικού αεροσκάφους (αλλά μικρότερος).
Ένας κινητήρας τουρμπίνας προτιμάται από μεσαία έως μεγάλα ελικόπτερα, διότι μπορεί να παράγει μια μεγάλη ποσότητα ισχύος και είναι ελαφρύ (Αλλά αρκετά δαπανηρή). Οι στρόβιλοι χρησιμοποιούν ένα είδος καυσίμου γνωστό ως “Jet A”, το οποίο είναι παρόμοιο με πολύ καθαρό κηροζίνη.
3. ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΕΝΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ;
Η κανονική ταχύτητα πλεύσης ενός ελικοπτέρου ποικίλλει ανάλογα με την διαθέσιμη ισχύ και τον τύπο του συστήματος ρότορα, αλλά η τυπική ταχύτητα CRUISE του τύπου για δύο εκπαιδευμένους καθισμάτων είναι περίπου 90-105Mph. και ο στρόβιλος πέντε θέσεων είναι περίπου 130-145Mph.
(όσον αφορά την ταχύτητα MAX, έχει φτάσει στα 155Mph σε μια καμπάνια 206).
4. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ;
Επειδή τα ελικόπτερα μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα, να αιωρούνται σε ένα μέρος ή να πετούν σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και να περιστρέφονται κατά 360 μοίρες ενώ αιωρούνται, οι επιβάτες μπορούν να αποκτήσουν πανοραμική θέα σε απομακρυσμένες ή περιορισμένες περιοχές σχεδόν απροσπέλαστες από αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας.
Τα ελικόπτερα καλούνται συχνά σε ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και έρευνα / διάσωση εξαιτίας της ευελιξίας εκεί και πολλές υπηρεσίες επιβολής του νόμου τους χρησιμοποιούν για να εντοπίσουν κλεμμένα οχήματα ή να κυνηγήσουν εγκληματίες. Τα ελικόπτερα είναι επίσης εξαιρετικά πολύτιμα για την καταπολέμηση δασικών πυρκαγιών που είναι μερικές φορές απρόσιτες από το έδαφος.
5. ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΤΗΣΗΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ;
Για να νοικιάσετε ένα εκπαιδευτικό ελικόπτερο με έναν εκπαιδευτή, το μέσο κόστος ενοικίασης είναι περίπου $ 175 έως $ 250 ανά ώρα ανάλογα με το μοντέλο του ελικοπτέρου, στο οποίο βρίσκεστε. Η FAA απαιτεί τουλάχιστον 40 ώρες χρόνου πτήσης για την αξιολόγηση “Ιδιωτικού”, αλλά είναι τυπικά
45-55 ώρες. Μόλις προσθέσετε τα βιβλία, το σχολείο εδάφους και τις προμήθειες, το μέσο κόστος είναι περίπου $ 10.000 – $ 12.000.
6. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ;
Για πολλούς ανθρώπους, υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη ότι οι κύριες λεπίδες του ρότορα θα σταματήσουν να στρέφονται … ΤΟΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;
ΟΧΙ – ο κύριος ρότορας δεν σταματά να στρέφεται
ΝΑΙ – ένα ελικόπτερο μπορεί να προσγειωθεί με ασφάλεια αν κλείσει ο κινητήρας.
Σε περίπτωση βλάβης του κινητήρα, ο κινητήρας απενεργοποιείται αυτόματα από το σύστημα ρότορα.
Με τις κατάλληλες κινήσεις ελέγχου από τον πιλότο, οι λεπίδες του δρομέα θα συνεχίσουν να στρέφονται σε κανονικές ταχύτητες λειτουργίας, επιτρέποντας στον πιλότο να κάνει μια πλήρως ελεγχόμενη προσγείωση. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται Autorotation. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αεροπλάνο, το οποίο δεν μπορεί να πετάξει πολύ κάτω από 50 μίλια / ώρα, ένα ελικόπτερο που έχει υποστεί βλάβη κινητήρα είναι σε θέση να αγγίξει με ελάχιστη ή καθόλου κίνηση προς τα εμπρός και σε σχετικά μικρό χώρο.
Συνήθως, ένας χώρος στάθμευσης ή ένας παράπλευρος δρόμος μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
7. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΠΕΤΑΝΕ ΤΟΣΟ ΑΡΓΑ;
Οι μοναδικές δυνατότητες του ελικοπτέρου εξυπηρετούν την ανθρωπότητα με πολλούς τρόπους. Ορισμένες από τις αποστολές αυτές φέρουν κοντά στο έδαφος. Οι κανόνες πτήσης επιτρέπουν στους πιλότους τη διακριτική ευχέρεια που χρειάζονται για να αντλήσουν τη μέγιστη χρησιμότητα από το μηχάνημα και να ολοκληρώσουν με ασφάλεια την αποστολή τους. Μερικές φορές ο καιρός δεν είναι τόσο καλός όσο η πρόβλεψη, ώστε να είναι ασφαλής και να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς, οι πιλότοι διατηρούν την απόσταση από τα σύννεφα. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται αυστηρά για να κάνουν ασφαλείς προσγειώσεις από διάφορα ύψη και ταχύτητες και γνωρίζοντας ποιοι συνδυασμοί ταχύτητας και υψομέτρου είναι οι ασφαλέστεροι.
Οι ανθρώπινες αντιλήψεις για το ύψος των κινούμενων αντικειμένων κάθε είδους είναι ένα πολύ περίπλοκο θέμα, όπως και οι ορισμοί του τι σημαίνει “χαμηλό”. Τα βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι τα ελικόπτερα μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια σε όλα τα ύψη πάνω από το έδαφος και οι πιλότοι θεωρούν πολλά πράγματα όταν επιλέγουν ένα υψόμετρο.
8. ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΠΕΤΑΝΕ ΠΙΟ ΨΗΛΑ;
Οι πιλότοι επιλέγουν υψόμετρα για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των καιρικών συνθηκών και της αποστολής της πτήσης. Δεν είναι ασυνήθιστο να υπάρχουν ισχυροί άνεμοι μερικές χιλιάδες πόδια πάνω, ενώ οι άνεμοι της επιφάνειας είναι ήρεμοι. Το μεγαλύτερο μέρος του εναέριου χώρου του έθνους επιτρέπει στους πιλότους να επιλέξουν την πιο αποτελεσματική διαδρομή πτήσεων, διευκολύνοντας το όφελος της αεροπορίας. Οι περιοχές κοντά σε αεροδρόμια με αεροπορικές πτήσεις επιτρέπουν μικρότερη ευελιξία στη διαδρομή και το υψόμετρο. Οι πιλότοι σε μητροπολιτικές περιοχές όπως η NYC πετούν συχνά τόσο ψηλά όσο θα επιτρέψει ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας. Η ATC απαιτείται να διατηρήσει τον συγκεκριμένο φυσικό διαχωρισμό των αεροσκαφών. Έτσι, αρκετά συχνά τα ελικόπτερα που βλέπετε πετούν όσο πιο ψηλάμπορούν, αλλά έχουν δουλειά να κάνουν και περιορίζονται από άλλους παράγοντες.
9. ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΝΑ ΟΔΗΓΑΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ;
Για να πετάξετε ένα ελικόπτερο είναι μια καθαρή αίσθηση μαγείας. Είναι ένα μοναδικό εναέριο όχημα. Πολλοί πιλότοι καλούνται από νέους γνωστούς: “έτσι, πρέπει να είναι συναρπαστικό να πετάξω ένα ελικόπτερο;”, στο οποίο ο επαγγελματίας πιλότος απαντά συνήθως “στην πραγματικότητα, η δουλειά μου είναι να σιγουρευτώ ότι δεν είναι συναρπαστικό!”. Ο επαγγελματίας πιλότος παίρνει μια αόριστη φιλοφρόνηση όταν οι επιβάτες δεν γνωρίζουν ότι έφθασαν στον προορισμό.
Ένας άλλος τρόπος να το δεις είναι ότι πολύ λίγοι άνθρωποι γίνονται πιλότοι ελικοπτέρων και στη συνέχεια σταματούν. Πολλοί πιλότοι που πετούν για να ζήσουν συνταξιοδοτούνται από μια εργασία που κάνουν και πηγαίνουν σε μια άλλη.Πολλοί, που είναι σε καλή υγεία, συνεχίζουν να πετούν πέρα από την ενθαρρυνμένη ηλικία συνταξιοδότησης της εταιρείας τους επειδή απολαμβάνουν τόσο πολύ τη δουλειά. Οι νέοι πιλότοι επωφελούνται από τη γνώση, τη στάση και την εμπειρία τους.
10.ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΤΟ ΝΑ ΟΔΗΓΑΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ;
Ναί. Μερικοί άνθρωποι έχουν μια λανθασμένη αντίληψη από κάπου ότι αν κλείσει ο κινητήρας του ελικοπτέρου, οι ρότορες θα σταματήσουν να γυρίζουν. Τα σύγχρονα ελικόπτερα χρησιμοποιούν μια συσκευή παρόμοια με έναν συμπλέκτη αυτοκινήτου μεταξύ της κίνησης του κινητήρα και της εισόδου μετάδοσης του κύριου ρότορα, ο οποίος λειτουργεί αυτόματα, μηχανικά, για να απεμπλέξει τη μονάδα από τον ρότορα όταν ο κινητήρας επιβραδύνεται γρήγορα, όπως σε περίπτωση βλάβης. Πηγαίνουν από μια ποικιλία ονομάτων, αλλά επιτρέπει το αεροδυναμικό χαρακτηριστικό που ονομάζεται autorotation, στο οποίο, απλά δήλωσε, η ροή αέρα πέρα από τον κύριο ρότορα του επιτρέπει να συνεχίσει να περιστρέφεται έτσι ώστε ο πιλότος να μπορεί να κάνει μια ασφαλή και ελεγχόμενη προσγείωση. Πολλά ελικόπτερα αυτές τις μέρες έχουν δύο κινητήρες και υπό πολλές συνθήκες μπορούν να κρατήσουν πτήση μόνο αν αποτύχει και δεν οδηγεί πια τον ρότορα.
Τα στατιστικά στοιχεία ασφάλειας είναι προβληματικά για την ανάλυση, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν απαιτείται λεπτομερής καταγραφή των ωρών πτήσης ούτε παρακολουθείται συστηματικά. Μπορούμε να ποσοτικοποιήσουμε περιστατικά που συμβαίνουν με τραυματισμούς, θανάτους ή ζημιές. Τα δεδομένα NTSB, όπως αναφέρονται στην ετήσια έκθεση του HAI για το 2007, δείχνουν πτώση κατά 6% σε όλα τα συμβάντα πολιτικών ελικοπτέρων 2002-05, όταν 193 καταγράφηκαν σε όλες τις Η.Π.Α. το 2006, σημειώθηκαν 26 θανατηφόρα ατυχήματα που υπέστησαν 44 θανάτους. Μια ανάλυση ERHC της βάσης δεδομένων των ελικοπτέρων του NTSB δείχνει ότι υπήρξαν 0 θανατηφόρα περιστατικά που αφορούσαν επαγγελματικά πτηθέντα ελικόπτερα στη Νέα Υόρκη ή στο Long Island σε πάνω από 10 χρόνια. Μηδέν. Κάθε άλλος τρόπος μεταφοράς στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένου του περπατήματος, έχει βιώσει θανάτους, έτσι με αυτό το μέτρο, τα ελικόπτερα είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης.